Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

Transkrypcja video Rola uważności w kreatywności część 2

 

00:00:13

Często kreatywności częścią procesu kreatywnego jest.

00:00:17

Odkrywanie zupełnie na nowo rzeczy, które wydają nam się zupełnie znajome, czyli coś, co pozwala nam wyjść poza nasz schemat. Myślowo coś w tym jest konieczne, aby nadal kontynuować.

00:00:35

Proces naszego myślenia kreatywnego.

00:00:40

Kolejnym elementem, o którym wcześniej już wspominałam, mówiąc o.

00:00:46

Kreatywności, definiując, czym jest kreatywność, jest perspektywa.

00:00:52

Czyli przyjmowanie różnego rodzaju perspektyw.

00:00:57

Pamiętajcie o tym, że.

00:01:00

Perspektywa nasza własna bardzo ogranicza to, w jaki sposób my postrzegamy świat.

00:01:07

Bardzo nas ogranicza też szukaniu w tworzeniu nowych rozwiązań, ponieważ często zastanawiając się nad na przykład nowym produktem.

00:01:20

Nawet na przykład reklamą hasłem, jaki chcemy stworzyć?

00:01:29

Ażeby zachęcić konsumenta do zakupu jakiegoś produktu.

00:01:34

Potrzebujemy spojrzeć na ten produkt z innej perspektywy. Nie z naszej perspektywy, tylko z perspektywy tego konsumenta. I tu się pojawia cała trudność, ponieważ bardzo często właśnie potrwają produkty zupełnie niepotrzebne konsumentowi.

00:01:52

ELI to wynika z tego, że.

00:01:55

Nam się wydaje, że skoro dla nas ten produkt jest ciekawy, interesujący nam się przyda, to na pewno innym też.

00:02:03

I Talens niestety podstawowy problem i też częsty błąd przypadku, kiedy próbujemy wypromować jakąś usługę czy produkt on się nie sprzedaje. Dlatego też to co jest pomocne w takich sytuacjach, to jest przyjęcie perspektywy.

00:02:22

Tej 2 strony, czyli właśnie na przykład konsumenta.

00:02:27

Oczywiście mamy zawsze opis prawo konsumenta, wiemy kim on jest, jaki ma wiek to robi, by te wszystkie szczegóły znamy tylko problem polega na tym, że tylko mamy opis. Tak natomiast nadal.

00:02:42

Trudno nam jest, by spojrzeć z perspektywy te osoby. Nadal mimo posiadania tego opisu patrzymy z perspektywy naszej własnej, a nie z perspektywy tej osoby.

00:02:54

Dlatego bardzo przydatne, bo tam znowu jest uważność i jedna z praktyk uważności, która jest.

00:03:03

Formą wizualizacja tego, że ona pozwala nam spojrzeć z perspektywy tej innej osoby.

00:03:12

Aby spojrzeć z perspektywy innej osoby, musimy się stać tą osobą i to jest ta cała trudność, którą większość z nas ma niestety problem.

00:03:23

Na szczęście jest to możliwa, aby stać się tą osobą na chwilę.

00:03:30

Od tego zacząć.

00:03:33

Najpierw Jeszcze raz przeczytaj wszystkie informacje na tematy konsumenta na temat.

00:03:45

Którego punkt widzenia chciałbyś przyjąć?

00:03:49

Kiedy już zapoznał się dokładnie z tymi informacjami, przeczytasz je.

00:03:55

Zamknij oczy.

00:03:59

Patrz na początek tak zawsze kilka głębszych oddechów, tak żeby uspokoić umysł.

00:04:14

Żeby mógł się skupić na zadaniu na ćwiczeniu.

00:04:19

I wyobraź sobie teraz swojego odbiorcę.

00:04:24

Jak wygląda?

00:04:26

Czy jest Kobieto czy mężczyzną?

00:04:31

Takim wieku.

00:04:37

Jakie ma oczy?

00:04:45

Może długie.

00:04:49

W jakim kolorze?

00:04:56

Jakiego wzrostu jest twój odbiorca?

00:05:02

Jaką ma posturę?

00:05:05

Czy jest szczupły szczupła?

00:05:10

Czy może bardziej?

00:05:21

Jak ta osoba się porusza. W jaki sposób?

00:05:25

Taki ma styl poruszania się energiczne.

00:05:30

Może spokojny.

00:05:35

A może poruszała się z trudnością?

00:05:45

W taki sposób to osoba mówi, jaki ma ton głosu?

00:05:53

Mów głośno.

00:05:59

Tonem niskim.

00:06:05

Może cicho i spokojnie.

00:06:18

Bo obraz sobie dokładnie te osobę.

00:06:22

Ze wszystkimi jej szczegółami?

00:06:26

Z wyglądem fizycznym, sposobem, w jaki się ubiera.

00:06:31

Jaki rodzaj ma na sobie ubrań?

00:06:36

Czy są to jakieś markowe dobrej jakości rzeczy?

00:06:42

Juz elegancka może zupełnie ma luźny strój.

00:06:47

Jaki ma styl?

00:06:50

Jaki styl lubi?

00:06:52

To twoja osoba.

00:06:58

Jakich kolorów używa?

00:07:03

A może właśnie?

00:07:06

Może rzeczy, które są gorszej jakości, jakoś już zużyte.

00:07:16

Zupełnie niemodne.

00:07:18

Jaki jest twój odbiorca?

00:07:22

Co to za osoba, jak się ubiera?

00:07:28

Czy ma torbę?

00:07:30

Jaki rodzaj torby?

00:07:35

To niesie w rękach.

00:07:40

Takiego telefonu używa.

00:07:44

Jeżeli ogóle posiada telefon?

00:07:55

Czy ma samochód?

00:08:03

Jeżeli masz samochód, to jakiego rodzaju?

00:08:08

Stary nowy.

00:08:12

Z jakiego segmentu?

00:08:20

A może jeździ środkami komunikacji miejskiej?

00:08:27

Albo rowerem.

00:08:33

Stara się przypomnieć sobie wyobrazić sobie tę osobę.

00:08:42

Czy ma dzieci, rodzinę?

00:08:47

A może sama jest członkiem rodziny, córką synem?

00:08:54

A może babciu?

00:08:57

I miast.

00:09:00

To osoba, która cię interesuje twój odbiorca?

00:09:15

Ja już sobie wyobraziłaś, wyobraziłaś?

00:09:22

To teraz.

00:09:25

Bo obraz sobie.

00:09:27

Że jesteś tą osobą?

00:09:31

Bo obraz sobie czy masz jej posturę?

00:09:38

Jesteś ubrana tak jak ona?

00:09:44

Poruszasz się w taki sam sposób, jak ta osoba.

00:09:51

Jak to jest być?

00:09:55

Tą osobą.

00:09:58

Tak się czujesz?

00:10:02

Daj sobie czas, aby stać się.

00:10:07

Tym konsumentem.

00:10:10

Z tym odbiorcą to traktuj to jak doświadczenie.

00:10:17

A co ciekawe eksperyment?

00:10:22

Stasie to osobą.

00:10:27

Teraz nawet otworzyć oczy.

00:10:34

Zrobić kilka kroków, bo tak byś była był tą osobą.

00:10:40

Poruszała się.

00:10:45

Spróbuj pobyć.

00:10:49

Postaci tej osoby.

00:10:57

Możesz, jeżeli chcesz spowrotem usiąść, usiąść, tak jakby usiadła to osoba, jaką pozycję przyjmie taki sposób będzie siedzieć.

00:11:11

I będąc cały czas tym konsumentem, tym odbiorcą.

00:11:20

Bo obraz sobie teraz, że?

00:11:25

Wstajesz rano?

00:11:27

No i co się wtedy dzieje?

00:11:29

Wokół ciebie, jak wygląda twój poranek?

00:11:39

Czy przygotowujesz się pytanie, Czy masz inne zajęcia?

00:11:46

Co się dalej dzieje? Kiedy?

00:11:51

Idziesz do pracy jakiś sposób?

00:11:55

Jedziesz samochodem?

00:11:59

Czy może autobusem?

00:12:04

A może wskakujesz na rower?

00:12:21

Kiedy przychodzisz do pracy, rozejrzyj się wokół.

00:12:26

Co tam się pojawia, w jakiej pracy jesteś?

00:12:30

Z jakimi ludźmi funkcjonujesz?

00:12:36

Co robicie jak ty się czujesz?

00:12:41

Jak to jest być tą osobą w pracy? Jak ta osoba się czuje?

00:12:51

Albo, że jest zestresowana, sfrustrowana.

00:13:00

Kiedy kończy się praca, co robisz dalej? Może idziesz na zakupy.

00:13:09

Gdzie idziesz na te zakupy?

00:13:14

Co kupujesz?

00:13:17

Jak wybierasz produkty?

00:13:24

Jak się wtedy czujesz, spieszysz się, robisz to powoli.

00:13:29

Liczysz pieniądze?

00:13:33

Zastanawiasz się, czy może sobie na to pozwolić czy.

00:13:37

Po prostu masz ochotę?

00:13:40

Może masz listę zakupów?

00:13:51

I kiedy wracasz już do domu?

00:13:56

Czy ktoś cię wita?

00:13:57

No, może jeszcze nie ma nikogo.

00:14:02

Co się wtedy dzieje, jak spędzasz popołudnie wieczór?

00:14:09

Co robisz?

00:14:12

Jak wygląda przygotowanie posiłku, kto go przygotowuje?

00:14:20

Czy ty, czy inny członek?

00:14:27

Jak się czujesz wtedy, gdy spotykasz?

00:14:30

Pozostałe osoby.

00:14:33

Jeżeli są, chyba, że też jeszcze jest.

00:14:37

Zupełnie sama sam nie spędzasz?

00:14:41

Wieczór samotnie, a może z psem albo kotem.

00:14:55

I będą cały czas tą osobą.

00:14:59

Przygląda się.

00:15:02

Rozgląda się wokół siebie. Jak postrzegasz świat, jak postrzegasz innych wokół ciebie?

00:15:12

Jakie są twoje zmartwienia?

00:15:16

Czym się martwisz?

00:15:20

O czym się cieszysz?

00:15:29

Co byś chciała?

00:15:33

Tylko ten konsument.

00:15:38

Czego potrzebujesz?

00:15:51

Co cię denerwuje, to ci przeszkadza.

00:15:55

W pracy.

00:15:58

W domu.

00:16:02

Co byscie się przydało?

00:16:19

Pa wróć spowrotem.

00:16:23

No dechu otwórz oczy.

00:16:28

I zapisz Wszystko, co?

00:16:31

Czy się pojawiło?

00:16:34

Jakie pomysły? Wszystko, co to?

00:16:38

Co widziałeś jako konsument zobaczyłeś? Poczułeś?

00:16:49

To jest.

00:16:51

Bardzo ogólny.

00:16:54

Przykład tego, w jaki sposób można?

00:16:57

Stać się na chwilę?

00:17:01

To inną osobą popatrzyć z jej perspektywy na świat na problemy.

00:17:07

Na jej potrzeby.

00:17:09

Robiąc taką praktykę?

00:17:13

Zazwyczaj mamy jakieś pytanie, wiemy, czego szukamy. W związku z tym można bardzo konkretnie.

00:17:21

Dopracowała sobie cały scenariusz tego, w jaki sposób chcemy, w jakim miejscu chcemy się znaleźć.

00:17:29

Jako ta osoba i jakie pytania potrzebujemy sobie zadać?

00:17:35

Także zachęcam do.

00:17:39

Podchodzenia w ten sposób, kiedy oczywiście mamy czas, no tutaj mówimy o sytuacji, kiedy mamy ten komfort i mamy trochę czasu na to, żeby na poświęcanie procesowi kreatywnemu znalezieniu rozwiązania.

00:17:53

Można też zrobić sobie tę praktykę razem na przykład na początek brain Storm u. Kiedy zaczynamy spotkanie, kiedy właśnie.

00:18:04

Siedzimy wspólnie zespole.

00:18:08

I, żeby ułatwić sobie znaleźć, znaleźć takie bardziej prawdziwe i fighty.

00:18:16

Można zrobić taką praktykę wspólnie, zachęcić cały zespół i wspólnie.

00:18:22

Może ktoś to poprowadzić, przeczytać może nawet wcześniej napisać, poprosić kogoś, żeby przeczytał przykład cało całe prowadzenie, całą instrukcję tak, żebyśmy rzeczywiście mogli wczuć się wejść w buty, mówiąc dosłownie fill tej 2 osoby.

00:18:42

Taki sposób chodzenia patrzenia z perspektywy innej osoby też jest.

00:18:49

Bardzo przydatny. Jeżeli mamy wkład konflikt z inną osobą i chcemy i potrzebujemy rozwiązać ten potrzebujemy w jakiś sposób rozwiązać ten problem.

00:19:00

Wtedy ll, żeby długo rozwiązać jakiekolwiek konflikt. Problem z 2 osobą musimy zrozumieć tę osobę, a żeby ją zrozumieć, to musimy właśnie popatrzyć z jej perspektywy jej oczami na sytuację, więc można dokładnie sobie zrobić taki sam eksperyment. Ll, będąc stając się właśnie tę osobą.

00:19:22

2 stroną wyszła negocjacja. Tak samo też możemy pomyśleć, czego nasi fill, czego potrzebuje 2 strona, czego na przykład potrzebuje nasz klient, z którymi będziemy za chwilę negocjować?

00:19:33

To jest bardzo fajny sposób i przydatny na to, żeby lepiej zrozumieć 2 stronę i żeby móc rozwiązać różnego rodzaju konflikty.

00:19:46

Tudzież, znalezienie wspólnego rozwiązania, a nie tylko i wyłącznie w przypadku, kiedy szukamy właśnie rozwiązania kreatywnego na znalezienie.

00:19:54

Nowego produktu.

00:19:57

To był przykład, w jaki sposób można przyjąć inną perspektywę, czyjąś właśnie można też zrobić sobie taki eksperyment, żeby stać się zupełnie inną osobą jakąś fikcyjną.

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały