Pełna treść dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów

Masz już subskrypcję? Zaloguj się!

 

Transkrypcja video Rola uważności w kreatywności część 3

 

00:00:12

Przechodząc dalej do kontynuując raczej temat trudności.

00:00:19

Jakie również tutaj będziemy to rozwijać?

00:00:23

Na podejmowanie fill procesu cały proces podejmowania decyzji.

00:00:28

Ważne jest, żeby też fill zaznaczyć i fill i być świadomym przeszkód, jakie są. Co to nam może rzeczywiście?

00:00:37

Można przeszkadzać w całym procesie kreatywnym, jak i również w procesie podejmowania decyzji. Wiemy już, że funkcjonowanie w schematach jakby bycie w schemacie w sposób automatyczny nas blokuje.

00:00:53

Natomiast to, co nas fill właśnie może wyrzucić albo przyblokować w tym to jest stres.

00:01:00

Strach jest generalnie przeciwnikiem naszym przeciwnikiem, jeśli chodzi o ll, jeśli chodzi o myślenie kreatywne w stresie, nie jesteśmy w stanie myśleć kreatywnie, jesteśmy w stanie.

00:01:13

Dostrzegać szerokiej fll perspektywy, dlatego, że to co robi stretch, to zawęża naszą uwagę. Widzimy tylko w stresie wycinek.

00:01:26

L informacji.

00:01:29

Dodatkowo to co się jeszcze dzieje, to będąc w schemacie LI będąc w trasie widzimy wycinek informacji, który jest nam najbardziej znany, czyli jakby nie dostrzegamy w ogóle odrzucamy informacje, które są nam nieznane, które naszym zdaniem są zupełnie niepotrzebne.

00:01:54

To jest bardzo istotne, aby mieć świadomość, że w momencie, kiedy jesteśmy zestresowani, kiedy się pogania my fill, kiedy sobie, kiedy sobie mówimy, że muszę koniecznie coś wymyśleć albo może jak mało czasu zostało, muszę koniecznie coś zrobić. Takiej sytuacji na pewno nic nie zrobimy. To fill jest pewne, na pewno nic nie wymyślimy sensownego.

00:02:18

Gdy na czatach to, czego potrzebujemy, to się zatrzymać, zatrzymać się. Pierwsza podstawowa rzecz, zatrzymać się i uspokoić, bo inaczej będziemy się kręcili w kółko i jeszcze bardziej się denerwując, ponieważ nic nie będziemy mogli pomyśleć.

00:02:40

Tak jak powiedziałam, straż można zatrzymać, można się zatrzymać, powstrzymać, znaczy powstrzymać, można zatrzymać go, zatrzymać.

00:02:51

W jaki sposób? Po pierwsze, l.

00:02:55

Na pewno macie państwo świadomość, że stres to jest.

00:02:59

Przede wszystkim reakcja fizjologiczna, w związku z tym to.

00:03:04

W jaki sposób odczuwamy stres? To jest kto to jest nasze ciało w ciele odczuwamy nasz stres jest pewnością każdy z nas wie, w jaki sposób odczuwa ten stres.

00:03:16

A niektórych to jest żołądek dla niektórych u niektórych osób to mogą. Mogą być jakieś mogło być ściśnięte gardło, spięte ramiona, każdy ma indywidualny sposób odczuwania stresu.

00:03:32

Problem tylko polega na tym, że.

00:03:35

Ten stres odczuwany już bardzo późno, w momencie, kiedy on już jest bardzo można powiedzieć na bardzo wysokich obrotach.

00:03:43

I wtedy już jest trudno zatrzymać film zatrzymać. Po pierwsze jest trudno zatrzymać w ogóle to całą reakcję stresował.

00:03:51

A po 2 obniżyć poziom tego stresu, bo to jest jakby kolejny krok. Po pierwszym potrzebujemy się zatrzymać, a po 2 potrzebujemy obniżyć poziom tego stresu, tak, aby móc zacząć z powrotem, myśleć na spokojnie z rozszerzoną naszą świadomością i uwagą.

00:04:14

Im szybciej zauważymy.

00:04:16

Co się pojawia w naszym ciele, tym szybciej się zatrzymamy i tym łatwiej będzie nam obniżyć na stres. Dlatego tak ważna jest praktyka świadomości ciała. To, o czym już państwo z pewnością słyszeliście.

00:04:31

A innym wykładzie i czytaliście fill w pozostałych materiałach, bo praktyka fill rozwijanie świadomości ciała absolutnie fill. Podstawową umiejętnością uważności.

00:04:46

Czyli w radzeniu sobie ze stresem.

00:04:48

Czasem radzeniu sobie z emocjami w byciu kreatywnym i beż tej świadomości ciężko nam będzie.

00:04:57

Rozwijać ll umiejętności kreatywności i umiejętność.

00:05:09

Poza praktyką.

00:05:11

Formalną świadomości ciała.

00:05:15

Pytanie jest, co zrobić w sytuacji, kiedy już po prostu coś się dzieje.

00:05:22

Mając oczywiście rozwiniętą już wyćwiczoną trochę świadomość naszego ciała.

00:05:28

Pierwsza rzecz, którą można zrobić, kiedy się zorientujemy, że jesteśmy zestresowani.

00:05:38

To najprościej jest po prostu skierować uwagę na ciało.

00:05:42

Na przykład na stopy poczuć przez chwilę kontakt z podłożem, ustabilizować się, uspokoić.

00:05:51

Inna praktyką, która.

00:05:54

Też jest znajduje się na nagraniach. Jest Il oddech kojące rytmiczny, to jest, jest to bardzo w szybki sposób na to, żeby uspokoić nasz umysł.

00:06:06

Jednocześnie uspokajając nasze ciało, ponieważ al ta praktyka właśnie oddechu colon C etnicznego ona uruchamia.

00:06:17

Na część układu nerwowego, która jest odpowiedzialna za uspokojenie. Załagodzenie tego wystarczy nawet kilka oddechów i jesteśmy w stanie już szybko dojść do stanu mniejszego pobudzenia, do większego uspokojenia.

00:06:36

Takimi praktykami formalnymi i.

00:06:41

Poza sytuacją, kiedy właśnie potrzebujemy natychmiast się zatrzymać. Ważne też jest fill, aby móc sobie realiz skutecznie ze stresem.

00:06:52

Rozwodząc świadomość tego, co nas?

00:06:56

Stresuje, co wywołuje w nas różnego reakcje różnego rodzaju reakcje.

00:07:03

I zacząć siebie obserwować. Można jest właśnie, żeby na codzień codziennie.

00:07:10

Kiedy ktoś nas zdenerwował albo w jakiejś sytuacji, żeśmy się bardzo ze stresowali, żebyśmy później już po fakcie, oczywiście w trakcie tego fill, trudno, żebyśmy to analizowali.

00:07:21

Natomiast po fakcie, żebyśmy się zastanowili i nawet sobie zapisali, co mnie tak zestresowało, jakiego typu może jakiś głos? Ton ochaby jest coś, co wywołuje we mnie reakcję stresową.

00:07:38

Może sam typ, jakiś jest typ sytuacji, rodzaj sytuacji, kiedy się szczególnie denerwuje? A może jakaś osoba wywołuje we mnie szczególnie intensywne reakcje stresowe? Bardzo ważne jest, żeby zyskać ten świadomość tak, żeby.

00:07:55

Później lepiej sobie z tym radzić, ponieważ bardzo często w momencie, kiedy zaczynamy analizować się, zastanawiać, co mnie tak zestresowało, to nagle się okazuje, że to zupełnie było bezpodstawne, że żeśmy się z czymś zlitowali. Zupełnie niepotrzebnie. Albo że Rzeź.

00:08:12

No to b brzmienie zupełnie nieadekwatny do całej sytuacji, stąd też.

00:08:21

Abyśmy sobie mogli lepiej radzić z sytuacjami stresującymi, abyśmy się tak szybko nie.

00:08:29

Poddawali emocją nie poddawali stresowi.

00:08:34

Warto jest rozwinąć świadomość właśnie wszelkiego rodzaju bodźców stresorów.

00:08:40

To samo dotyczy też innych emocji emocji, zarówno tak zwanych.

00:08:46

Trudnych, czyli na przykład złości czy lęku llll. Tu też warto poczynić obserwacje.

00:08:55

Tak aby mieć świadomość, jakie jakiego typu sytuacje wywołują we mnie złość. Coś mnie irytuje albo jakiego sytuacje typu sytuacje wywołują we mnie lęk, czego się boję?

00:09:09

I przyjrzeć się temu, czy to jest faktycznie?

00:09:14

Słuszne czy też przypadkiem nie wyolbrzymiam, nie przesadzam albo zupełnie to nie ma sensu.

00:09:21

Oprócz sytuacji i emocji tych trudnych, warto też mieć świadomość, co wywołuje, co powoduje, że mamy przy humor.

00:09:32

Jestem osobą Pani lepszy humor.

00:09:36

Wprowadzam się w pozytywny nastrój, coś mnie rozśmiesza, coś mi sprawia, przyjemność też jest bardzo ważne, aby tę stronę poznać, poznać, jakiego typu czynniki pozwalają mi dobrze się czuć i być szczęśliwym.

00:09:53

Szczególnie, że właśnie w procesie kreatywnym.

00:09:57

Bardzo ważna jest pozytywny nastrój, on bardzo wspiera kreatywność, rozróżnia umysł, pozwala na myślenie właśnie gdy vergen cyjne.

00:10:10

Momencie, kiedy jesteśmy spięci skupieni, bardzo wtedy nie ma. Nie ma takiej możliwości, aby myśleć kreatywnie, a w momencie kiedy?

00:10:20

Jesteśmy, nawet można powiedzieć rozbawieni i warto też pamiętać o tym, podczas kiedy generujemy pomysły, kiedy jesteśmy w zespole i właśnie mamy brainstorm, żeby zadbać o atmosferę, zadbać o to, żeby było, żeby nawet po rozśmieszać się powygłupiać przez chwilę, bo to od razu pozwala na.

00:10:42

Inny sposób myślenia i na fill podejście do problemu sposób.

00:10:49

Rozluźniamy nie skupiony.

00:10:54

Potraktowanie tego jako bardziej zabawy, co sprzyja Wszystko właśnie myśleniu kreatywnemu.

00:11:06

Oprócz tworzenia różnego rodzaju rozwiązań pomysłów, myślenie kreatywny, cały proces kreatywny jest również niezbędny, kiedy potrzebujemy podjąć decyzję.

00:11:22

Decyzje w sytuacjach, które są szczególnie właśnie nietypowe.

00:11:28

Kiedy pojawia się problem, który jest zupełnie nam nieznany.

00:11:34

Nowy, wtedy potrzebujemy.

00:11:38

Dokładnie myślę w ten sam sposób, co w procesie kreatywnym tylko można powiedzieć w przyspieszonym tempie.

00:11:45

To po pierwsze, a po 2 jest to sytuacja, w której jesteśmy zdecydowanie bardziej zestresowani.

00:11:52

Mam mniej czasu zazwyczaj na podjęcie jakiejś na znalezienie jakiegoś rozwiązania na podjęcie decyzji niż tylko.

00:12:02

Niż w sytuacji, kiedy coś tworzymy, szukamy sobie fill rozwiązań, natomiast.

00:12:09

Etap etapy.

00:12:11

Podejmowania decyzji są dokładnie takie same jak w przypadku procesu kreatywnego.

00:12:18

Czyli po pierwsze to, co musimy zrobić.

00:12:22

To się zatrzymać.

00:12:25

Uspokoić umysł uspokoić ciało, pozwolić, żeby ten poziom stresu, który na pewno się pojawił w sytuacji, kiedy się pojawia problem, żeby się obniżył, ponieważ bez tego jak pamiętamy, nie jesteśmy w stanie myśleć kreatywnie, nie jesteśmy w stanie patrzeć szerzej na sytuację.

00:12:46

Tylko zmiana, zaczynamy się zapętlać w stare rozwiązania zaczynamy funkcjonować w naszych schematach.

00:12:56

Więc pierwszy krok to się zatrzymać i uspokoić, kiedy już nasz umysł się uspokoi, możemy spojrzeć na sytuację szerzej.

00:13:07

Wtedy zaczynamy zbierać informacje tak sprawdzać, czyli ten pierwszy etap gromadzenia informacji. Co wiemy, czego nie wiemy, co nam czego nam brakuje.

00:13:20

To jest pierwszy krok.

00:13:24

Kolejny krok to oczywiście potrzebujemy teraz wygenerowania.

00:13:30

Pomysłów, czyli wchodzimy tutaj znowu w rolę odkrywcy badacza.

00:13:37

I zaczynamy poszukiwać różnych, generować różne rozwiązania bez krytykowania ich pamiętamy o tym, żeby ich nie krytykować.

00:13:46

Nie odrzucać. Od razu zbieramy, zbieramy pomysły.

00:13:50

Wszystko, co nam przyjdzie do głowy. Pamiętamy też, że w procesie kreatywnym pierwsze pomysły są zawsze najbardziej oczywiste.

00:14:01

Te, które są cenniejsze, te, które cenniejsze, czyli są rzeczywiście bardziej kreatywnej, które mogą przynieść rozwiązanie, przychodzą później. Dlatego dajmy sobie czas, nie spieszmy się. Oczywiście wiadomo, że jest mało czasu w sytuacji, kiedy trzeba podjąć decyzję.

00:14:20

Ale po to praktykujemy uważność, ćwiczymy nasz umysł, żeby w takich sytuacjach.

00:14:26

Pozwolić sobie i puścić.

00:14:29

Ten nakaż znalezieniu natychmiast rozwiązania dać sobie czas na poszukanie rozwiązania, ponieważ bez tego nie znajdziemy go.

00:14:40

Potrzebny jest spokojny umysł umysł, który będzie miał czas na znalezienie.

00:14:47

Pewnego rodzaju pomysłów. Wbrew pozorom tak wiele czasu nie potrzeba. Wystarczy, że uspokoimy nasz umysł. On jest bardzo kreatywny.

00:14:57

Jest w stanie wygenerować bardzo dużo różnego rodzaju pomysłów. W krótkim czasie jeden warunek musi być.

00:15:04

Rozluźniony, spokojny.

00:15:08

Świadomy tego, co się dzieje?

00:15:11

Ciekawe, czyli nasz umysł początkujący.

00:15:17

Jeżeli w końcu.

00:15:20

Nam się pojawią jakieś?

00:15:22

Rozwiązania to oczywiście jest ostatni etap, kiedy trzeba zdecydować i wybrać.

00:15:29

Którąś z.

00:15:32

Który jest z rozwiązań, którąś któryś z pomysłów, jaki mamy na danym chwile.

00:15:37

Często w takich sytuacjach pojawia się.

00:15:42

Dylemat albo może nawet i konflikt między 2 rozwiązaniami.

00:15:48

Czasami jest tak, że po prostu wiemy i nawet się, że wiemy bardzo szybko jaki, jakie rozwiązanie jest dobre. Rzeczywiście warto go użyć jeszcze tak, że można pogodzić, że go w jakiś sposób czujemy.

00:16:04

A czasami jest tak, że mamy 2 konkurencyjne rozwiązania. Jedno można powiedzieć, że.

00:16:13

Naszym zdaniem logicznie słuszne, żeśmy go przeanalizowali na logikę. Ono jest słuszny, ale jest też i 2 rozwi inne rozwiązanie, które po prostu gdzieś można powiedzieć czujemy.

00:16:25

Co to znaczy czujemy, kiedy zaczniemy się dokładnie przyglądać temu, co to znaczy, że żeśmy coś poczuli?

00:16:33

To okaże się, że żeśmy te poczuli w ciele i słusznie, ponieważ.

00:16:40

Pewnego rodzaju informacje możemy.

00:16:43

Czuć tylko i wyłącznie w ciele i to zjawisko odczuwania informacji. W ciele nazwane zostało intuicją.

00:16:52

Intuicja jest coś od dłuższego czasu badana przez naukowców i okazuje się, że faktycznie takie zjawisko istnieje i nie jest to żaden mit.

00:17:03

Lel tylko fakt i to jest coś, co każdy z nas posiada.

00:17:11

Jeden z eksperymentów bardzo znanych przeprowadzonych przez naukowców fil na Uniwersytecie Anioła opowiada, właśnie pokazuje bardzo, bardzo jasny sposób. Na czym polega fill intuicja i też polega i pokazuje też jej przewagę nad myśleniem analitycznym. Eksperyment polegał na tym, że uczestnicy badania byli poproszeni o mini położone przed sobą.

00:17:42

2 talie kart jedna była talia kart niebieskich, a 2 talia była kart czerwonych.

00:17:51

Uczestnicy nie mieli podanych żadnych zasad, jedynie ich zadaniem było zebranie.

00:17:58

Tak największej ilości.

00:18:03

I składając karty z czerwonej i z niebieskiej kubki.

00:18:10

Nie wiedzieli, że zasada była taka, że karty z niebieskiej kupki ll przynosiły punkty, natomiast kart z Czerwonej kupki nie przenosiły tych punktów wręcz odwrotnie. Obejmowały, a tej zasadzie nie zostali poinformowani.

00:18:27

Generalnie mieli, musieli po prostu układać na różne sposoby, tak jak im się wydawało.

00:18:37

Układać kupkę kart niebieskich i czerwonych.

00:18:42

Okazało się, że.

00:18:44

Po około 40 przełożeniach ułożeniu kart zaczynają odczuwać po prostu mieć tak to nazywali. Mieli odczucie, że lepiej jest sięgać po niebieską kartę, ale nie potrafili wytłumaczyć dlaczego.

00:19:03

Dopiero po 80 około 80 Karcie byli w stanie wytłumaczyć, dlaczego wtedy dopiero umysł analityczny rozumiał. Zaczynał rozumieć zasadę.

00:19:15

Przekładania, że karta niebieska to jest ta karta, która przynosi więcej punktów, przynosi punkty, a Karta Czerwona jest tą kartą, która.

00:19:27

Fill, która jest złym wyborem i która obniża liczbę punktów. Dodatkowo to, co jeszcze naukowcy zrobili podczas tego eksperymentu? Ta podłączyli każdego z uczestników, podłączyli jego palę za tak zwanego wykrywacza kłamstw.

00:19:46

Lel to co robi wykrywacz kłamstw to fill jest pani monitorować.

00:19:52

Ilość potu wytwarzanego przez.

00:19:56

Przez skórę tu konkretnie właśnie fill na palcu.

00:20:01

FIL.

00:20:04

Podczas fill w momencie, kiedy człowiek się stresuje, to właśnie wytwarza fill wytwarza więcej potu i dzięki temu można ll odkryć, że ta osoba kłamie i dlatego to było używane.

00:20:18

Jest używany wykrywaczu kłamstw, natomiast tutaj chodziło o cennego. Chodziło o to, żeby zauważyć, żeby sprawdzić, czy jakoś, dlaczego, jakim cudem, jak to się dzieje, że.

00:20:32

W pewnym momencie zaczynamy odczuwać. Zaczynamy doświadczać w jakiś jakiś sposób, mieć przeczucie, że ta Karta jest lepsza, ta niebieska niż ta czerwona.

00:20:44

Okazało się właśnie dzięki temu wykrywacz owi kłamstw, że że już po 10 karcie, która była przekładana przez uczestników, pojawiała się reakcja stresowa, czyli pojawiało się więcej potu momencie, kiedy gracz sięgał po czerwoną kartę.

00:21:06

Wtedy jeszcze długo nawet nie miał. Miała ta osoba odczucia żadnego, natomiast ciało już reagowało.

00:21:14

Także cały ten eksperyment pokazuje, że.

00:21:19

Nasze ciało ma w sobie mądrość i daje nam informację, że coś jest dobre albo coś jest złe.

00:21:27

Zaczęto więc dalej badać.

00:21:30

Skąd? Jakim jak to się dzieje, że nasze ciało ma tą mądrość i reaguje?

00:21:36

I sprawdzano M również zaczęto badać mózg.

00:21:43

I'll szukać pl części mózgu, która może być jakoś powiązana szał tą sytuacją, co się okazało, że.

00:21:54

Jest taka część w mózgu, bardzo pierwotna i podstawowa, która się nazywa jądro podstawne ta część mózgu.

00:22:05

Z jednej strony jest odpowiedzialna za unerwienie całej kory mózgowej, ale to są najważniejsze. To ta część obserwuje Wszystko, co się w naszym życiu wydarza i rejestruje Wszystko, co się wydarza. Nasze zachowania, nasze decyzje.

00:22:24

Tam jest zapisana cała nasza mądrość życiowa od samego początku.

00:22:30

Niestety ta część mózgu jest również bardzo prymitywna, w związku z tym nie jest w stanie przetworzyć na słowa tych wszystkich informacji. Nie jest w stanie w związku z tym też przetworzyć na słowa.

00:22:45

Informacje, że to tego nie należy zrobić, albo to jest w porządku, albo to nie jest w porządku.

00:22:52

Ale jest połączona ze środkami związanymi z emocjami oraz z jelitami. Albo możemy to nazwać drzewi ami.

00:23:03

Dlatego właśnie w sytuacjach, kiedy takich sytuacjach, jak na przykład były był eksperyment z kartami.

00:23:12

Ciało reagowało.

00:23:16

Informacją właśnie stresem na kartę czerwoną, ponieważ jądro to jądro podstawne nauczyło się jako pierwsza. Bardzo szybko się zorientował, o co jest dobre. To jest złe i za pomocą.

00:23:30

Ciała dało informacje, czyli za pomocą w postaci reakcji stresowej, czyli jednym słowem i tu isia to jest reakcja naszego ciała.

00:23:43

Więc jeżeli mamy jakiś dylemat, jakiś problem i jest sytuacja, kiedy z jednej strony nasz umysł analityczny mówi nam, że powinniśmy tak zrobić, a z 2 strony mamy.

00:23:55

Przeczucie, odczucie.

00:23:57

Że jednak powinniśmy zrobić inaczej, to znaczy, że ciało nas informuje i nasza intuicja nam daje informacje, czyli generalnie.

00:24:09

Informacja podana nam przez nasze ciało w formie intuicji w formie przeczucia powinna być traktowana przez nas równie poważnie, a nawet bardziej poważnie, ponieważ.

00:24:19

Już cała ta część intuicyjna jest w stanie ogarnąć o wiele więcej informacji niż procesie analitycznym. Nasz umysł, wracając naszego dylematu tych 2 rozwiązań możemy też zrobić sobie sami eksperyment fill i.

00:24:40

Taki sposób, że zadajemy sobie pytanie odnośnie jednego rozwiązania 2 rozwiązania.

00:24:50

I obserwujemy nasze ciało, obserwujemy, jak nasze ciało reaguje, kiedy myślimy o jednym z, tym razem bez zmian. Jak reagują nasze ciało na temat 2 rozwiązania jej? Dzięki temu możemy uzyskać informacje, co zdaniem naszej intuicji, czyli do całej naszej mądrości.

00:25:11

Która została zebrana przez całe życie.

00:25:14

Jest słuszna, bardzo warto korzystać fill z tego to też pokazuje, jak ważne jest ciało, jak ważna jest świadomość naszego ciała. Ja z mojej strony dziękuję na tę chwilę i życzę owocnych poszukiwań.

 

Pozostałe odcinki

Podobne materiały